Κυριακή, 18 Φεβρουαρίου 2018

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ
Τη σύνθεση αυτή από τον τάφο του Πρίγκιπα στη Βεργίνα, την είπαν «μεθυσμένος Διόνυσος που υποβαστάζεται». Και αυτά τα έγραψε η «βασική ενδεκάδα» της αρχαιολογίας. Άστα να πάει η δουλειά. Γι αυτόν και για μυριάδες άλλους λόγους, κατά τον πατέρα Παϊσιο, αποφάσισαν οι τάφοι των προγόνων μας να μιλήσουν. Μόνο με την υποβαστάζουσα θα ασχοληθούμε σε αυτήν την ανάρτηση και όχι με τα άλλα πρόσωπα.
Θα μπούμε σε μια διαδικασία σύγκρισης με την Ολυμπιάδα στο άρμα του ψηφιδωτού της Αμφίπολης και αν κάποιοι θέλετε, με την Περσεφόνη. Ελάχιστη σημασία έχει. Πρώτη παρατήρηση είναι, ότι ράβονται στην ίδια μοδίστρα! Φυσικό, αφού πρόκειται για την στολή μύησης στα Καβείρια! Ο ιερός κόμπος του Ηρακλή, ψηλά κάτω από το στήθος εκατέρωθεν. Φέρουν κοσμήματα στα χέρια, το λαιμό και κυρίως διάδημα στα μαλλιά, που και στις δυο δίνει βασιλική ιδιότητα! Διαφορά τους κατά τη χρονική στιγμή είναι, ότι η βασίλισσα της Βεργίνας είναι νεκρή, ενώ της Αμφίπολης ζωντανή και γι αυτό μοιρολογεί με τα μαλλιά λυτά!
Κάποια μυημένη βασίλισσα λοιπόν ή η Περσεφόνη, υποβαστάζει τον μεθυσμένο Διόνυσο, που για να τον αναγνωρίσουμε, ο καλλιτέχνης δεν του έδωσε κανένα γνώρισμα. Μοναδικό του γνώρισμα, το πτυχίο της αρχαιολογίας και η «αφέλεια» η δικιά μας. ΟΨΟΜΕΘΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου