ΤΟ ΤΡΟΠΑΙΟ «ΑΜΦΙΠΟΛΙ»
Να λοιπόν που οι συντελεστές της ανασκαφής, άρχισαν να περιφέρουν την Αμφίπολι και στο εξωτερικό. Για νέες αποκαλύψεις μας προϊδεάζει ο δημοσιογράφος της ανασκαφής, θέλοντας να στρέψει έτσι τα βλέμματα προς Ρωσία μεριά. Εκεί στην Αγία Πετρούπολη και στο περίφημο Ερμιτάζ με τα 3.000.000 εκθέματα, ο αρχιτέκτονας του «Καστά» θα πάρει «πόντους» αναγνώρισης. Τις νέες αποκαλύψεις, που δεν θα υπάρξουν βέβαια, οι ντόπιοι ιθαγενείς δεν αξίζει να τις ακούσουν πρώτοι. Είναι ο ίδιος άνθρωπος, που έκοψε το κεφάλι της ανασκαφής για να σταματήσει τον πονόδοντο. Είναι αυτός, που ενώ τα Καβείρια υπάγονται σε συγκεκριμένη αρχιτεκτονική και άρα στην αρμοδιότητά του, δεν λέει κουβέντα. Είναι δυνατόν, ένας τόσο διακεκριμένος αρχιτέκτονας, να μην άκουσε ποτέ γι αυτά; Αλλά πως να το ομολογήσει, όταν στην κορυφή του γήλοφου οραματίζεται λιοντάρι. Βλέπετε, αν αρχίσει να μιλά για Καβείριο, τότε το λιοντάρι δεν έχει θέση εκεί.
Οπωσδήποτε κάποτε η Αμφίπολι θα γίνει ένδοξο «τρόπαιο», όμως τώρα είναι «τρόπαιο» ντροπής και είναι στις ανάλογες πλάτες. Σ αυτές τις πλάτες δήμαρχε της Αμφίπολης, πρώτη και καλύτερη είναι η δικιά σου.
Μπορεί κάποιος να αμφισβητήσει, ότι η δάδα και το Λ δείχνουν Αμφίπολη (1);
Γιατί την πηγή φωτός (φάρο),την έβαζαν οι Αμφιπολίτες στα νομίσματά τους (1,2,3);
Έχετε καμιά ιδέα εσείς της ομάδας, που μπορεί να είναι;
Μα σε ιερό χώρο, όπως μας υποδεικνύουν το ιερό Θ (2) και η ιερά τετρακτύς (3).
Τι ιερός χώρος να είναι αυτός;
Καβείριο, όπως μας υποδεικνύουν οι αναμμένοι πυρσοί επάνω από την ιερά τετρακτύ.
Τι ζητά η τετρακτύς μέσα σε κύκλο και γιατί την προστατεύει γρύπας (5);
Ξέρει κανείς εκεί στην ομάδα, ποιος ήταν ο ακριβής ρόλος του γρύπα στην μυθολογία;
Ασφαλώς όχι.
Τι ζητά το οκτάκτινο αστέρι μέσα στον ίδιο κύκλο (6), πάλι στην Αμφίπολη;
Γιατί το αγκαλιάζει ο γρύπας (7);.
Όταν η Ολυμπιάδα επινοούσε την αλληλουχία συμβόλων και μονογραμμάτων, είχε κατά νου ότι αυτά στο μακρινό μέλλον, θα διαβάζονταν με μεγάλη ευκολία.
Έκανε λάθος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου