ΜΕΘΟΔΟΣ ΧΡΟΝΟΛΟΓΗΣΗΣ
Βέβαια δια στόματος της ανασκαφικής ομάδας στην Αμφίπολι, ακούσαμε την σωστή χρονολόγηση του μνημείου, που το θέλει να κατασκευάστηκε τον 4ο π. Χ αιώνα. Τα μισόλογα των επιχειρημάτων τους όμως, έδωσαν το δικαίωμα σε τύπους και τύπισσες, που θα ήθελαν το μνημείο Βυζαντινό, να τους αμφισβητήσουν. Πρόκειται για την λεγόμενη Ρωμαϊκή άποψη, που εκφράστηκε και υπογράφηκε από ξεδιάντροπα πρόσωπα.
Θα έπρεπε να συνταχθεί ένα πανίσχυρο πόρισμα από την ομάδα, στο οποίο θα αναφέρονταν όλα αυτά που χρονολογούν το μνημείο. Η ανασφάλεια της μη επαρκούς γνώσης όμως, δεν επέτρεψε να γίνει κάτι τέτοιο. Βέβαια αυτό δεν θα ήταν δικαιολογία, γιατί μπορούσαν να πούνε «έλα εδώ Αστέριε, τι νέα έχουμε από την έρευνα;». Αυτή ακριβώς θα ήταν η «μαγκιά» τους και δεν θα αντιμετώπιζαν τώρα την απαξία. Τα τεκμήρια είναι πολλά, όμως δειγματοληπτικά θα δούμε ένα από αυτά. Στα κτερίσματα του τάφου μέσα στο μαντείο, βρήκανε το μοτίβο της πρώτης εικόνας, το οποίο επαναλαμβανότανε στους κίονες (εικόνα 2). Στην λεγόμενη σαρκοφάγο του Αλεξάνδρου (εικόνα 3), που φυλάσσεται στην Κωνσταντινούπολη και είναι επίσημα χρονολογημένη τον 4ο π. Χ. αιώνα, υπάρχει το ίδιο μοτίβο. Στο πόρισμα θα έπρεπε να επισυνάπτονται και εικόνες με το ίδιο μοτίβο (εικόνα 4), από όσες περισσότερες Μακεδονικές πόλεις μπορούσαν. Τέλος θα έπρεπε να επισημανθεί, ότι αυτό το μοτίβο απουσιάζει από τα Ρωμαϊκά δρόμενα.
Αυτήν την αρχαιολογία επιθυμώ προσωπικά και μόνο αυτή χειροκροτώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου