Η ΑΝΤΩΝΙΑ ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑΣ
Από τα χρόνια του Μάρκου Αντώνιου ακόμα (42 – 31 π. Χ.) η Καβείρια λατρεία, μετατοπίστηκε δυτικά της Αμφίπολης. Έκτοτε κέντρο της λατρείας θα ήταν η Θεσσαλονίκη.
Από τα χρόνια του Μάρκου Αντώνιου ακόμα (42 – 31 π. Χ.) η Καβείρια λατρεία, μετατοπίστηκε δυτικά της Αμφίπολης. Έκτοτε κέντρο της λατρείας θα ήταν η Θεσσαλονίκη.
Η μητέρα του αυτοκράτορα Κλαύδιου (41 – 54 μ. Χ.) και γιαγιά πάλι του αυτοκράτορα Καλιγούλα (37 – 41 μ. Χ.), άγνωστο για πόσα χρόνια και πιθανότατα έως το θάνατό της (37 μ. Χ.), υπηρέτησε αρχιέρεια των Καβείριων μυστηρίων εκεί.
Σε μεταθανάτιο της εποχής του Κλαυδίου νόμισμα (1), η Αντωνία είναι ταυτισμένη με τη Δήμητρα (στεφάνι από στάχυα), κάτι που συνέβη και με την Ολυμπιάδα σε αρκετές πόλεις. Στο πίσω μέρος ονομάζεται SACERDOS (Ιέρεια) και απεικονίζονται δυο αναμμένοι πυρσοί δεμένοι με τον ιερό κόμπο του Ηρακλή.
Αυτό όμως που την συνδέει με την Θεσσαλονίκη, είναι δυο νομισματικοί τύποι (2,3) που έκοψε εν ζωή εκεί. Σε καμιά άλλη πόλη της αυτοκρατορίας δεν έκοψε νομίσματα και ότι κόπηκε στη Ρώμη ήταν μεταθανάτια. Έκοψε και έναν τρίτο τύπο στη Θεσσαλονίκη, αυτόν με τον Καλιγούλα μαζί (4).
Τα παραπάνω, είναι ένας από τους πολλούς συνδυαστικούς τρόπους που εκφράζονται τα νομίσματα, προσθέτοντας ιστορία εκεί που δεν υπάρχει.
Σε μεταθανάτιο της εποχής του Κλαυδίου νόμισμα (1), η Αντωνία είναι ταυτισμένη με τη Δήμητρα (στεφάνι από στάχυα), κάτι που συνέβη και με την Ολυμπιάδα σε αρκετές πόλεις. Στο πίσω μέρος ονομάζεται SACERDOS (Ιέρεια) και απεικονίζονται δυο αναμμένοι πυρσοί δεμένοι με τον ιερό κόμπο του Ηρακλή.
Αυτό όμως που την συνδέει με την Θεσσαλονίκη, είναι δυο νομισματικοί τύποι (2,3) που έκοψε εν ζωή εκεί. Σε καμιά άλλη πόλη της αυτοκρατορίας δεν έκοψε νομίσματα και ότι κόπηκε στη Ρώμη ήταν μεταθανάτια. Έκοψε και έναν τρίτο τύπο στη Θεσσαλονίκη, αυτόν με τον Καλιγούλα μαζί (4).
Τα παραπάνω, είναι ένας από τους πολλούς συνδυαστικούς τρόπους που εκφράζονται τα νομίσματα, προσθέτοντας ιστορία εκεί που δεν υπάρχει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου