ΕΠΙΦΑΝΕΙΣ ΝΕΚΡΟΙ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Το νόμισμα από μόνο του, είναι δυσνόητο. Αν ενταχθεί όμως στη σειρά από όπου προέρχεται, τότε αποκτά νόημα. Η σειρά αναφέρεται σε όλες τις φάσεις λειτουργίας του μαντείου στην Αμφίπολη και φιλοτεχνήθηκε εξ ολοκλήρου στην Κύζικο. Η Κύζικος ήταν το μεγαλύτερο κέντρο λατρείας του Αλεξάνδρου και της Ολυμπιάδας, σε όλη την ανατολή. Τα έργα της Ολυμπιάδας που δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Μακεδονία, ήταν τα δυο ιερά της και το μαντείο ειδικού σκοπού, που αποκαλύφθηκε στην Αμφίπολη. Πέρα από την Καβείρια λατρεία που πρέσβευε, για αυτά ήταν διάσημη. Η θεματολογία λοιπόν των εκατοντάδων νομισμάτων που κόπηκαν για χάρη της, περιστρέφονταν στα σύμβολα της λατρείας και έδιναν λεπτομέρειες από τα ιερά και το μαντείο.
Το νόμισμα που είναι δεύτερο από 14 στη σειρά, αναπαριστά με συμβολικό τρόπο, την διαδικασία ταφής δυο επιφανών και πολυνικών νεκρών, που ήταν απαραίτητοι για την καθοσίωση του χώρου. Είναι αποθεωμένοι, όπως μας δείχνουν τα σύμβολα στις κορυφές από τις δέσμες κλαδιών φοίνικα. Κάθε κλαδί, συμβόλιζε και μια από τις νίκες τους. Δυο ιέρειες με αναμμένους πυρσούς και έξι υπηρέτες, επιλαμβάνονται της διαδικασίας καθόδου και ταφής. Δυο αναμμένοι βωμοί, ένας για τον καθένα, συμπληρώνουν το σκηνικό.
Από άλλα νομίσματα, είναι γνωστή η ταυτότητα των δυο νεκρών και φυσικά δεν έχει να κάνει, με όσους από 335 π. Χ. και μετά, ήταν ζωντανοί.
Το νόμισμα από μόνο του, είναι δυσνόητο. Αν ενταχθεί όμως στη σειρά από όπου προέρχεται, τότε αποκτά νόημα. Η σειρά αναφέρεται σε όλες τις φάσεις λειτουργίας του μαντείου στην Αμφίπολη και φιλοτεχνήθηκε εξ ολοκλήρου στην Κύζικο. Η Κύζικος ήταν το μεγαλύτερο κέντρο λατρείας του Αλεξάνδρου και της Ολυμπιάδας, σε όλη την ανατολή. Τα έργα της Ολυμπιάδας που δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Μακεδονία, ήταν τα δυο ιερά της και το μαντείο ειδικού σκοπού, που αποκαλύφθηκε στην Αμφίπολη. Πέρα από την Καβείρια λατρεία που πρέσβευε, για αυτά ήταν διάσημη. Η θεματολογία λοιπόν των εκατοντάδων νομισμάτων που κόπηκαν για χάρη της, περιστρέφονταν στα σύμβολα της λατρείας και έδιναν λεπτομέρειες από τα ιερά και το μαντείο.
Το νόμισμα που είναι δεύτερο από 14 στη σειρά, αναπαριστά με συμβολικό τρόπο, την διαδικασία ταφής δυο επιφανών και πολυνικών νεκρών, που ήταν απαραίτητοι για την καθοσίωση του χώρου. Είναι αποθεωμένοι, όπως μας δείχνουν τα σύμβολα στις κορυφές από τις δέσμες κλαδιών φοίνικα. Κάθε κλαδί, συμβόλιζε και μια από τις νίκες τους. Δυο ιέρειες με αναμμένους πυρσούς και έξι υπηρέτες, επιλαμβάνονται της διαδικασίας καθόδου και ταφής. Δυο αναμμένοι βωμοί, ένας για τον καθένα, συμπληρώνουν το σκηνικό.
Από άλλα νομίσματα, είναι γνωστή η ταυτότητα των δυο νεκρών και φυσικά δεν έχει να κάνει, με όσους από 335 π. Χ. και μετά, ήταν ζωντανοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου