Αποκρυπτογραφώντας τα μυστικά των Σερραϊκών νομισμάτων με τον Αστέριο Τσίντσινφο
Στα μάτια των περισσότερων από εμάς τα αρχαία νομίσματα αποτελούν κειμήλια του παρελθόντος μας και δείγματα οικονομικής κυριαρχίας των προγόνων μας ωστόσο για τον Σερραίο συγγραφέα και ερευνητή κ. Αστέριο Τσίντσιφο τα αρχαία νομίσματα είναι τα κλειδιά τα οποία ξεκλειδώνουν τα μυστικά του παρελθόντος και μας εξιστορούν την ένδοξη ιστορία μας.
Ο καταγόμενος από τη Νιγρίτα ερευνητής με πολυετή εμπειρία μας παρουσιάζει μέσα από τα βιβλία και τις έρευνές του την αλήθεια που κρύβεται πίσω από τα αρχαία νομίσματα των Σερρών και όχι μόνο.
κ. Τσίντσιφε πιστεύετε πως η νομισματολογία είναι μία επιστήμη που έχει παραμεληθεί στην Χώρα μας;
«Δεν είναι κάτι που έχει σχέση με την χώρα μας. Είναι παγκόσμιο το φαινόμενο. Η νομισματική είναι σαν ένα είδος ειδικότητας όσον αφορά τους αρχαιολόγους, σε εμένα συνέβη κάτι διαφορετικό, εγω αγάπησα το νόμισμα και όχι την αρχαιολογία. Θέλοντας να βρω κατεύθυνση να ασχοληθώ με το νόμισμα είδα ότι δεν υπήρχε, μετα διαπίστωσα γιατί και αυτό προσπάθησα να το αλλάξω και αυτό μου πήρε 25 χρόνια έρευνας.
25 ενασχόλησης στο χώρο, ποιες είναι οι εμπειρίες που αποκομίσατε;
Ήμουν στη Βιέννη, στο Μόναχο και στο Λονδίνο. Οι εμπειρίες ήταν μεγάλες. Κατ αρχήν μου δόθηκε η ευκαιρία να έρθω σε επαφή με δεκάδες χιλιάδες νομίσματα Ελληνικά και Ρωμαϊκά.
Θα ήθελα την εμπειρία σας αναφορικά με τα αρχαία νομίσματα των Σερρών, έχουν κοπεί πολλοί τύποι;
Κάθε τόπος είχε διαφορετικό βήμα ανάπτυξης όσον αφορά τα νομίσματα τα πιο αρχαία επικεντρώνονται στο Παγγαίο. Αρκετα νομίσματα κόπηκαν στην Αμφίπολη που τότε λεγόταν Εννέα Οδοί μιλάμε για 6ο αι π.Χ. γιατί Αμφίπολη ονομάστηκε το 437 π.Χ.. Τα νομίσματα των Εννέα Οδών είναι όλα ταχτοποιημένα στα βιβλία μου αυτά που πριν τα έλεγαν ανεξακρίβωτα που δεν ήξεραν από πού προέρχονται αυτή την στιγμή είναι συγκεκριμένα και είναι των Εννέα Οδών με πιο χαρακτηριστικό το νόμισμα που έχει την Σφίγγα..
Σε νόμισμα της εποχής απεικονίζεται ο Τύμβος Καστά αυτό σίγουρα δεν είναι κάτι περίεργο;
Ναι πραγματικά είναι περίεργο! Συνέβαινε το εξής επειδή το Μαντείο και γενικά όλο το μνημείο έχει να κάνει με την Ολυμπιάδα, η Ολυμπιάδα λατρεύτηκε γιατί πρέσβευε τα Καβείρια μυστήρια. Όταν κάποιοι κάπου ήθελαν να απεικονίσουν την Ολυμπιάδα σε νομίσματα πολλές φορές βάζανε και αυτό που παρέπεμπε στην Ολυμπιάδα και αυτά είναι τα ιερά της και με πιο συγκεκριμένο αυτό της Αμφίπολη που ήταν γέννημα θρέμμα. Εκεί πάνω κάποιος χαράκτης είχε την φαεινή ιδέα να αναπαραστήσει φάση-φάση όλη τη λειτουργία του μαντείου. Από κατασκευής, τα εγκαίνια, ποιοι ήταν θαμμένοι μέσα διότι ένα μαντείο για την καθοσίωση του χώρου επιβάλεται να υπάρχουν μέσα επιφανεί νεκροί.
Τύμβος ή Μαντείο ο λόφος Καστά;
Δεν είναι μόνο μαντείο, τύμβος δεν είναι σε καμία περίπτωση.
Το μόνο που ομοιάζει με τύμβο είναι ότι ο χώρος είναι ο καταχωμένος όπως τους τύμβους ‘όμως εδώ δεν καταχώθηκε τάφος, εδώ καταχώθηκε όλο το Καβείριο ιερό της Ολυμπιάδας για αυτό και το μέγεθος.
Σε καμία περίπτωση ένας ταφικός τύμβος ούτε καν πλησιάζει την έκταση, διότι μέσα στον περίβολο ήταν το Καβείριο ιερό της Ολυμπιάδας και αυτό καταχώθηκε και αυτό που ανασκάφηκε και βρέθηκε συμπεριλαμβανότανε στο ιερό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου