Ακόμα μια παρεξήγηση δημιουργήθηκε κατά
την παρουσίαση αποτελεσμάτων της 30/09/2015 που αφορούσε την ανασκαφή της
Αμφίπολης. Οι υπεύθυνοι εξέλαβαν τις υδρίες που απεικονίζονταν στη ζωφόρο
(εικόνα), για τεφροδόχους. Φυσικό επακόλουθο ήταν να μιλήσουν για δυο νεκρούς,
όσες και οι υδρίες και έτσι η αλήθεια να απομακρυνθεί περισσότερο.
ΕΙΚΟΝΑ
Δεν υπήρχε καμιά χρησιμότητα να
απεικονίζονται τεφροδόχοι σε οποιεσδήποτε παραστάσεις. Δεν υπάρχει τέτοιο
προηγούμενο και έτσι δεν μπορεί να υιοθετηθεί. Αλλά ακόμα και αν κάποιος
αρχαίος καλλιτέχνης αποφάσιζε να βάλει τεφροδόχο σε έργο του, τότε δεν θα της
έδινε σχήμα υδρίας. Δεν συνήθιζαν οι δημιουργοί τότε να ανακατεύουν γνωρίσματα
και να δημιουργούν παρεξηγήσεις.
1
2
3
4
5
Η υδρία όπως μας διδάσκουν τα νομίσματα,
παρέπεμπε ευθέως στο κρασί και χαρακτήριζε φημισμένες για το κρασί τους,
περιοχές (Ζελαία νο 1) ή πόλεις (Ποτίδαια νο 2, Τορώνη νο 3, Χίος νο 4). Εκτός
όμως από αυτό, όλος ο Διονυσιακός θίασος εμφανίζεται πάλι σε νομίσματα με
υδρίες (νο 3,4) αλλά και άλλα σκεύη (νο 5) σχετικά με το κρασί. Οι υδρίες
λοιπόν που εμφανίζονται στη ζωφόρο του μνημείου «Καστά», έχουν να κάνουν με το
κρασί που ήταν απαραίτητο συστατικό σε μια Διονυσιακή ατμόσφαιρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου