Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018

Η ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ

Η ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ
Η «συγκριτική» είναι από τα βασικά όπλα των αρχαιολόγων, προκειμένου να καταλήξουν σε συμπεράσματα. Χρησιμοποιούν τη λέξη «μοιάζει» και αισθάνονται ότι επιτελούν έργο. Το «μοιάζει» βέβαια, είναι λάστιχο και το τραβάνε όσο θέλουν. Συνήθως το τραβάνε μέχρι εκεί που είναι βολικό για τα συμπεράσματά τους. Παραδείγματα είναι η δήθεν αρπαγή της Περσεφόνης και οι ψεύτικες Καρυάτιδες του μνημείου στην Αμφίπολι. Δεν ακυρώνω τη «συγκριτική», γιατί αυτή πραγματικά ισχύει. Υπάρχουν εκατοντάδες εφαρμογές στα του αρχαίου κόσμου, όπου λύνουν μυστήρια. Βασίζεται βέβαια στην ικανότητα των αρχαίων καλλιτεχνών, να υπακούουν σε κανόνες και να μην ξεχνούν τα μοντέλα τους.
Μια ευκαιρία για εφαρμογή της «συγκριτικής», έδωσε η ανασκαφή της Αμφίπολης. Ο τρελά ερωτευμένος με την Ολυμπιάδα Φίλιππος, έκοψε στην Αμφίπολι νόμισμα ειδικά γι αυτή (1). Ήταν σε βάρος τεσσάρων οβολών (τετρόβολο) και δεν ανήκε στην κανονική κλίμακα βαρών των νομισμάτων του Φιλίππου. Ήταν μακράν χρονικά, το πρώτο Μακεδονικό νόμισμα όπου απεικονίζονταν θνητό πρόσωπο! Το ίδιο πρόσωπο, ήταν κεφαλή στις σφίγγες (2) στην είσοδο του μνημείου! Ταυτιζόταν εκεί με τις ουράνιες προστάτιδες της Ρέας (σφίγγες), της οποίας ήταν αρχιέρεια! Ο καλλιτέχνης, την ίδια γυναίκα απεικόνισε στο ψηφιδωτό (3) πάλι στην Αμφίπολι, όπως και στο ψηφιδωτό στη Βεργίνα (4). Πέρα από τα χαρακτηριστικά του προσώπου που είναι σε όλες τις περιπτώσεις πανομοιότυπα, υπάρχουν και τα επιμέρους κοινά γνωρίσματα. Κόκκινα μαλλιά σε 2 (βρέθηκαν ίχνη χρώματος) 3, 4 και αν τα νομίσματα ήταν έγχρωμα, οπωσδήποτε και στο 1. Κολιέ και σκουλαρίκια ίδια σε 1,3 και 4. Σαν σφίγγα στο 2, δεν ήταν αποδεκτά τα κοσμήματα. Η ίδια χαρακτηριστική κόμμωση σε 1,2 και 4. Σαν πενθούσα στο 3, είχε τα μαλλιά λυτά.
Εύχομαι αγαπητή ανασκαφική ομάδα, να έχετε άγνοια επ αυτών των θεμάτων, γιατί αν όχι, τότε εσκεμμένα διαστρεβλώνετε τον αρχαίο μας πολιτισμό. Δεν βρήκατε κεφαλή σφίγγας, αλλά της ίδιας της Ολυμπιάδας! Την ίδια βρήκατε και στο ψηφιδωτό! Αναρωτηθήκατε ποτέ, γιατί το φόντο είναι μπλε (3), όπως και στη Βεργίνα (4);

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου