ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ
Πριν ακόμα γίνει αυτοκράτορας ο ΓΑΙΟΣ ΚΑΛΙΓΟΥΛΑΣ, τον έστειλε ο Τιβέριος στη γιαγιά του Αντωνία που ήταν αρχιέρεια στη Θεσσαλονίκη! Με την ευκαιρία αυτή επισκέφτηκε την Αμφίπολι. Εκεί του είπαν ότι έφτασε στην πόλη του ΦΙΛΙΠΠΟΥ και του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ. Εντυπωσιάστηκε τόσο, ώστε όταν έγινε αυτοκράτορας, έκοψε νόμισμα με τη μορφή του Φιλίππου και την επιγραφή ΑΜΦΙΠΟΛΕΙΤΩΝ μπροστά. Πίσω έβαλε την παράσταση του ιππέα, όπως αυτή πριν αιώνες ήταν στα νομίσματα του Φιλίππου. Πρόκειται για το μοναδικό νομισματικό πορτρέτο του Φιλίππου που έρχεται από τα αυτοκρατορικά Ρωμαϊκά χρόνια. Εξαιρείται το γνωστό χρυσό πορτρέτο του μεταλλίου, που επίσης έρχεται από τα ίδια χρόνια.
Αυτό όμως που τον εντυπωσίασε περισσότερο, ήταν ένα τεράστιο άγαλμα ιππέα τοποθετημένο σε περίοπτη θέση. Ήταν ο Μέγας στρατηλάτης ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, του οποίου τα χέρια ήταν στη θέση παροχής προστασίας. Ακριβώς όπως η ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ στο ψηφιδωτό του Ήλιου στη Βεργίνα, προστατεύει το δικό της και εκεί ιερό. Καίσαρας ακόμα, ζήτησε αυτό να γίνει νόμισμα με τη δική του νεανική μορφή μπροστά.
Είναι διαφορετικά να κάνεις αφηρημένη ζωγραφική και να αποτυπώνεις ένα άλογο, από το να έχεις ένα άλογο μοντέλο, που μάλιστα είναι και άγαλμα. Στην πρώτη περίπτωση, η κίνηση που εμπρός ποδιού εναρμονίζεται με αυτή του πίσω. Στο άγαλμα όμως και τα δυο πίσω πόδια πρέπει να πατάνε στο βάθρο. Με δεδομένο ότι το ένα εμπρός πόδι είναι ανασηκωμένο, όλη η στατικότητα του αγάλματος βασίζεται στα πίσω πόδια. Όπως ακριβώς το βλέπουμε στο άγαλμα του Βουκεφάλα της Ρώμης. ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου