Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΖΑΡΙΑ
Η παράσταση σε ένα νόμισμα, δεν διαφέρει από καμιά άλλη οπουδήποτε (αγγεία, ψηφιδωτά, ζωφόροι, ζωγραφιές). Οι αστοχίες στην ερμηνεία, απομακρύνουν την αλήθεια με ολέθριες συνέπειες. Οι πλέον δύσκολες στην ερμηνεία τους παραστάσεις, είναι αυτές που λύνουν τα αρχαία μυστήρια. Το ότι υπάρχουν ακόμα τα αρχαία μυστήρια, θα πει ότι η αρχαιολογία παίρνει μηδέν. Το παράδειγμα παρακάτω, με την περιγραφή όπως του δόθηκε, είναι επιβεβαιωτικό για μένα και ολέθριο για την αρχαιολογία.
.
Auction date: 22 May 2016
Paphlagonia, Amastris. Marcus Aurelius, 161-180. Diassarion (Orichalcum, 27mm, 15.23 g 6). ΑΥΤ Κ Μ ΑΥΡΗΛΙΟC ΑΝΤΩΝΕΙΝΟC Laureate, draped and cuirassed bust of Marcus Aurelius to left. Rev. ΑΜΑCΤΡΙΑΝΩΝ / ΟΜΗΡΟC The poet Homer seated to right on a low-backed chair, his head turned back to left; before him to right, Artemis holding torch, her head turned to left; to left, Ares (?), standing left, his head turned back to right. Apparently unpublished and seemingly completely unknown. A coin of the highest possible interest, with a fine obverse portrait and a fascinating representation of Homer on the reverse.
Η παράσταση σε ένα νόμισμα, δεν διαφέρει από καμιά άλλη οπουδήποτε (αγγεία, ψηφιδωτά, ζωφόροι, ζωγραφιές). Οι αστοχίες στην ερμηνεία, απομακρύνουν την αλήθεια με ολέθριες συνέπειες. Οι πλέον δύσκολες στην ερμηνεία τους παραστάσεις, είναι αυτές που λύνουν τα αρχαία μυστήρια. Το ότι υπάρχουν ακόμα τα αρχαία μυστήρια, θα πει ότι η αρχαιολογία παίρνει μηδέν. Το παράδειγμα παρακάτω, με την περιγραφή όπως του δόθηκε, είναι επιβεβαιωτικό για μένα και ολέθριο για την αρχαιολογία.
.
Auction date: 22 May 2016
Paphlagonia, Amastris. Marcus Aurelius, 161-180. Diassarion (Orichalcum, 27mm, 15.23 g 6). ΑΥΤ Κ Μ ΑΥΡΗΛΙΟC ΑΝΤΩΝΕΙΝΟC Laureate, draped and cuirassed bust of Marcus Aurelius to left. Rev. ΑΜΑCΤΡΙΑΝΩΝ / ΟΜΗΡΟC The poet Homer seated to right on a low-backed chair, his head turned back to left; before him to right, Artemis holding torch, her head turned to left; to left, Ares (?), standing left, his head turned back to right. Apparently unpublished and seemingly completely unknown. A coin of the highest possible interest, with a fine obverse portrait and a fascinating representation of Homer on the reverse.
Είναι βέβαιο ότι αν δεν αναγραφόταν το όνομα, ο «απίθανος» περιγραφέας δεν θα αναγνώριζε ούτε τον ΟΜΗΡΟ. Αφού λοιπόν τον αναγνώρισε, για τις άλλες φιγούρες έριξε ζάρια. Του βγήκε Άρτεμις με πυρσό και πιθανός Άρης.
Η ΣΩΣΤΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ : Ο Όμηρος πατώντας σε πρώρα καραβιού, αναχωρεί από τη γενέτειρά του. Μαζί του η μούσα Καλλιόπη, κρατά την ΟΔΥΣΣΕΙΑ σε μεγάλο πάπυρο, έχοντας στο άλλο χέρι έναν μικρό. Πατά κι αυτή στο καράβι, συμβολίζοντας έτσι την περιπλάνηση του Οδυσσέα. Είναι γνωστό άλλωστε, ότι με επίκληση στην Καλλιόπη ξεκινά η Οδύσσεια. Τον συνοδεύει επίσης ο Άρης, που σαν θεός του πολέμου, ήταν ο καταλληλότερος να κρατά κατά τον ίδιο τρόπο τον πάπυρο με την ΙΛΙΑΔΑ.
Άντε να βάλεις αυτόν και τους ομοίους του, να ερμηνεύσουν τις παραστάσεις της ζωφόρου του μνημείου στον «Καστά». Περαστικά σε όλους μας και περισσότερο σε αυτούς που εκστασιάζονται με μια κατά φαντασία επιστημονικότητα, που φέρουν αδίδακτοι, αλλά κατά τα άλλα καλοί άνθρωποι.
Η ΣΩΣΤΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ : Ο Όμηρος πατώντας σε πρώρα καραβιού, αναχωρεί από τη γενέτειρά του. Μαζί του η μούσα Καλλιόπη, κρατά την ΟΔΥΣΣΕΙΑ σε μεγάλο πάπυρο, έχοντας στο άλλο χέρι έναν μικρό. Πατά κι αυτή στο καράβι, συμβολίζοντας έτσι την περιπλάνηση του Οδυσσέα. Είναι γνωστό άλλωστε, ότι με επίκληση στην Καλλιόπη ξεκινά η Οδύσσεια. Τον συνοδεύει επίσης ο Άρης, που σαν θεός του πολέμου, ήταν ο καταλληλότερος να κρατά κατά τον ίδιο τρόπο τον πάπυρο με την ΙΛΙΑΔΑ.
Άντε να βάλεις αυτόν και τους ομοίους του, να ερμηνεύσουν τις παραστάσεις της ζωφόρου του μνημείου στον «Καστά». Περαστικά σε όλους μας και περισσότερο σε αυτούς που εκστασιάζονται με μια κατά φαντασία επιστημονικότητα, που φέρουν αδίδακτοι, αλλά κατά τα άλλα καλοί άνθρωποι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου